Zyski powstałe na skutek dobrego odżywiania i trenowania

W poniższym artykule zapoznasz się z faktami na temat zdrowego odżywiania i trenowania. Poznanie ich może pomóc ci osiągnąć twój cel!

Soja, kazeina i białko – usprawnia proces syntezy białka

Wiele produktów przeznaczonych dla sportowców zawiera różne rodzaje białka. Ich głównym zadaniem jest usprawniane procesu syntezy białka. Serwatka jest szybko działającym białkiem, a kazeina i soja dłużej pełnią swoje funkcje.

Naukowcy z University of Texas Medical Branch w Galveston przeprowadzili badania na szczurach z wykorzystaniem tych 3 białek. Na drodze eksperymentu stwierdzono, że połączenie tych trzech elementów ma lepszy wpływ na syntezę białek mięśniowych, niż wykorzystanie serwatki lub białka sojowego. Prawdą jest, że serwatka, białka soi i kazeina używane pojedynczo – zwiększają syntezę białek, jednak mieszanina tych trzech składników powoduje długotrwały efekt.

Połączenie węglowodanów i białka jest najlepsze dla regeneracji po treningowej

Węglowodany stanowią paliwo podczas wykonywania treningu. Dzieje się tak w momencie, gdy intensywność wynosi więcej, niż 65 procent maksymalnego wysiłku. Niestety ilość węglowodanów szybko się zmniejsza w miarę wykonywania ćwiczeń o wysokiej intensywności. Główne magazyny węglowodanów znajdują się w krwi, wątrobie i w mięśniach. Każdy kto realizuje intensywny trening powinien je uzupełniać.

Jeśli zagłębimy się w pozycję literatury autorstwa Joel Mitchell z Texas Christian University dowiemy się, że spożywanie węglowodanów po wykonaniu ciężkiego treningu (szczególnie w połączeniu z białkami) – spowoduje, że nasze ciało w pełni się zregeneruje.

Mieszanka węglowodanów i białek zmniejsza produkcję moczu, a tym samym pomaga w utrzymaniu właściwego poziomu wody w organizmie. Połączenie tych dwóch elementów sprzyja wyposażaniu organizmu w paliwo, usprawnia proces syntezy białek mięśniowych i zwiększa glikogen (glikogen pomaga w przechowywaniu węglowodanów w mięśniach i w wątrobie). Każdy napój, który ma za zadanie zregenerować organizm zawiera kombinację węglowodanów i białek.

Leucyna zwiększa poziom masy mięśniowej i poprawia kontrolę poziomu cukru we krwi

Aminokwas o nazwie leucyna jest bardzo ważnym składnikiem odżywczym, który wspomaga syntezę białek. Leucyna między innymi aktywuje ścieżkę mTOR. W efekcie mięśnie zwiększają się i służą jako budulec potrzebny w syntezie białek mięśniowych. Badanie przeprowadzone w Hubei University of Chinese w Wuhan City wykazały, że suplement w formie leucyny zwiększa masę ciała i poprawia kontrolę cukru we krwi u szczurów, które spożywały duże ilości tłuszczu przez 24 tygodnie.

W przypadku ludzi, dodanie 4 gram leucyny dziennie stymuluje mTOR, zwiększa syntezę białek mięśniowych. Białko serwatki jest bogate w leucynę, ale niedawno okazało się, że połączenie leucyny i serwatki powoduje większe korzyści, niż podczas używania jednego z tych składników.

Ryż i białko serwatki działa korzystnie

Białko serwatki w połączeniu z treningiem siłowym wspomaga przyrost masy mięśniowej bardziej, niż jakby miało to miejsce w przypadku wykonania samego treningu. Inny rodzaj białka, taki jak kazeina i soja działa dużo wolniej, ale wpływa anabolicznie na mięśnie.

Badania przeprowadzone przez Ralf Jager z Increnovo LLC – firmy konsultingowej w Milwaukee ukazały, że dodanie 48 gram białka ryżu po treningu siłowym (trzy razy w tygodniu przez 8 tygodni) polepsza regenerację i zwiększa beztłuszczową masę, siłę, moc. Białko ryżu jest jednym z najbardziej opłacalnych źródeł białka dla sportowców.

Kwas omega-3 zwiększa IGF-1

Insulino-podobny czynnik wzrostu (IGF-1) jest to bardzo anaboliczny hormon, który współpracuje z hormonem wzrostu. Celem tutaj jest usprawnienie procesów stymulujących mięśni. Na University of Minnesota przez 8 tygodni przeprowadzano badanie z udziałem kobiet po menopauzie.

Stwierdzono, że dieta o niskiej zawartości tłuszczu, która zawiera kwasy tłuszczowe omega – 3 zwiększyła insulino-podobne czynniki wzrostu (IGF-1). Sytuacja ta nie ma miejsca w przypadku diety o wysokiej zawartości tłuszczu. Jeśliby odnieść te wyniki do początkujących kulturystów, połączenie kwasów omega-3 z dietą o niskiej zawartości tłuszczu może być bardzo dobrą strategią podczas przygotowywania do zawodów.

Kofeina głównym składnikiem Red Bull’a

Napoje energetyczne, takie jak Red Bull są bardzo popularne zarówno wśród kulturystów, jak również wśród innych sportowców. Osoby aktywnie uprawiające sport piją różne specyfiki głównie przed swoim treningiem. Ich celem jest zwiększenie intensywności i wydajności ćwiczeń. Napoje te w swoim składzie zawierają kofeinę (80 miligramów na 250 mililitrów wody) i takie substancje wtórne jak: tauryna.

Badania przeprowadzone przez Roberta Pettitt na Minnesota State University ukazały, że Red Bull nie miał większego wpływu na metabolizm tlenowy i częstość akcji serca podczas 10 minutowej jazdy na rowerze – niż napoje zawierające taką samą ilość kofeiny. Oznacza to, że wtórne składniki Red Bull’a nie wpływają na metabolizm w większym stopniu, niż specyfiki bez kofeiny.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © 2013 - 2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.
O mnie | Kontakt