Zwiększenie redukcji tkanki tłuszczowej – wypróbuj dwóch kombinacji suplementów diety

W artykule tym zapoznasz się z suplementami diety, które można stosować w celu usprawnienia procesu redukcji tkanki tłuszczowej. Przeczytaj o nich, a następnie koniecznie je wypróbuj!

Spalacze tłuszczu : odżywianie i suplementy, które zwiększają metabolizm tłuszczu

Zarówno dla kulturysty, jak i dla sportowca – zbyt duża objętość tkanki tłuszczowej jest przeszkodą do osiągnięcia ich celów. Z uwagi na to, osoby które zawodowo zajmują się sportem wypracowały technikę skutecznej redukcji tłuszczu. Oczywiście : możesz nie być tak umięśniony jak kulturysta, oraz tak szczupły jak sportowiec.

Standardowe podejście mówi, że : zmniejszenie tkanki tłuszczowej następuje poprzez zmniejszanie ilości spożywanych kalorii, a tym usprawnianie procesu redukcji. Zmniejszenie spożycia pokarmów i ilości kalorii może być w ostateczności wyczerpujące – zwłaszcza, jeśli jedzenie po które sięgasz nie zmniejsza poczucia głodu.

Ponadto, zmniejszenie ilości spożywanych pokarmów jest przyczyną zmniejszenia zużycia energii w organizmie . Dzieje się tak za sprawą redukcji beztłuszczowej masy ciała. Mechanizmy, które hamują wyzwalanie energii są szkodliwe dla ogólnego funkcjonowania organizmu i zmniejszają zdolność do spalania tkanki tłuszczowej.

Należy pamiętać o tym, że dieta bogata w wartości odżywcze (wysokiej jakości białko) stymuluje energię, zmniejsza głód, a przy tym niweluje problemy związane ze stosowaniem diety nisko-kalorycznej – która w efekcie wpływa na utratę tkanki tłuszczowej.

Nowe związki zwiększają utlenianie kwasów tłuszczowych / termogenezę, a sam proces redukcji staje się bardziej wydajny. Zapoznaj się z dwoma kombinacjami suplementów diety, których zażywanie pomoże ci osiągnąć twój cel – niski poziom tkanki tłuszczowej.

Wysokiej jakości białko w niezbędnych do funkcjonowania aminokwasach zmniejszających masę tłuszczową

W procesie utraty tkanki tłuszczowej ważne są dwa element : ilość białka w diecie redukującej masę tłuszczową oraz sama jakość spożywanego białka. Jakość białka możemy określić, jako procentowa ilość aminokwasów białka w całkowitym wykorzystaniu mocy, zaś dieta to nic innego jak wyższy poziom aminokwasów, który zwiększa redukcję.

Wcześniej przeprowadzone badania ukazały, że wyraźnie większa ilość białka w diecie zmniejsza ilość tłuszczu. Analizy zasugerowały, że spożywanie wysokiej ilości białka bogatego w podstawowe aminokwasy może być jednym z najlepszych sposobów na zmniejszenie tkanki tłuszczowej.

W badaniu przeprowadzonym na 27 pacjentach płci męskiej i żeńskiej – monitorowano spożycie wysokiej jakości białka. Dawka zalecana do suplementacji wynosiła 10 gram aminokwasów na 1 posiłek. W momencie zakończenia eksperymentu – uczestnicy zostali poddani pomiarowi tłuszczu. Podczas analiz ukazano, że osoby, które spożywały dużą ilość – wysoko jakościowego białka zauważyły największy spadek tkanki tłuszczowej.

Przypuszczalnie – białko o wysokiej jakości zwiększa redukcję tkanki tłuszczowej za sprawą aminokwasów, zwłaszcza : leucyny. W efekcie dochodzi do usprawnienia procesu syntezy białek mięśniowych i zwiększenia masy mięśniowej.

Przyrost mięśni zwiększa metabolizm, zużycie kwasów tłuszczowych i powoduje utratę tłuszczu. Ponadto jeden z najważniejszych aminokwasów – leucyna dezaktywuje cząsteczkę AMPK. W rezultacie tego działania w mózgu zmniejsza się poczucie głodu oraz zużycie kalorii.

Kofeina i karnityna stymulują utratę tkanki tłuszczowej, zwłaszcza gdy są zażywane razem

Kofeina jest aktywnym składnikiem kawy, który stymuluje centralny układ nerwowy – niwelując uczucie senności i przywracając trzeźwość umysłu. Dla sportowców i kulturystów, kofeina może być używana do redukcji tkanki tłuszczowej, poprzez zwiększenie stężenia komórkowego, cyklu cząsteczkowego AMP, który pośrednio stymuluje utlenianie kwasów tłuszczowych i usprawnia proces termogenezy – w rezultacie spalając tłuszcz.

Klasyczna analiza wykazała, że spożywanie kofeiny zwiększa poziom wolnych kwasów tłuszczowych i doprowadza do większego utleniania tłuszczu. Badanie ukazało, że suplementacja 50 miligramami kofeiny u 12 zdrowych mężczyzn powoduje termogenezę. Kilka godzin po spożyciu tego specyfiku, termogeneza u badanych zwiększyła się o 6 %.

Co ciekawe, kolejne badanie pokazało, że efekty wywołane w tkance tłuszczowej na skutek suplementacji kofeiną są tłumione. Dzieję się tak w momencie, gdy kofeina jest nadmiernie używana. Karnityna przenosi kwasy tłuszczowe do mitochondrium, gdzie są one przetwarzane na energię, inicjując proces spalania tłuszczu. Jednakże, mimo tego karnityna może nie mieć żadnego wpływu na redukcję tłuszczu albo utratę tłuszczu w przypadku gdy spożywana jest samodzielnie.

Ostatnie badania wskazały na nowy sposób zwiększania poziomów karnityny w mięśniach, co usprawnia proces utleniania kwasów tłuszczowych i utratę tłuszczu. Przyjmowanie karnityny w połączeniu z insuliną i glukozą może generować znacznie większe jej stężenie. W rezultacie stymulowana jest redukcja tłuszczu w momencie podejmowania dużego wysiłku. Co ciekawe, gdy podawana jest większa ilość insuliny – poziom karnityny również wzrasta.

W wyniku zwiększenia stężenia karnityny nastąpiła redukcja glikolizy mięśni i zwiększenie poziomu glikogenu i wzrost kwasu tłuszczowego. Sytuacja ta może prowadzić do zmniejszenia masy tłuszczu. Kofeina z uwagi na to, że bezpośrednio stymuluje wytwarzanie kwasów tłuszczowych poprzez lipolizę i karnitynę pobudza spalanie kwasów tłuszczowych. Kofeina i karnityna może działać synergistycznie w momencie gdy oba te specyfiki są używane razem.

W celu potwierdzenia lub zanegowania tej tezy – przeprowadzono badania na 250 sportowcach. Każdemu z nich był podawany napój, który zawierał : 15 gram karnityny, 5 miligramów kofeiny albo 15 gram karnityny z 5 gram kofeiny. Ponadto grupa kontrola otrzymywała produkty placebo.

W godzinę po spożyciu mieszanki badani mieli za zadanie jechać na rowerze stacjonarnym przez 45 minut z wykorzystaniem umiarkowanej intensywności. Wyniki badań wskazują, że połączenie karnityny i kofeiny usprawniają proces redukcji tkanki tłuszczowej. W grupie, której sportowcy zażyli karnitynę wraz z kofeiną – poziom kwasu tłuszczowego znacząco się zwiększył. Suplementacja karnityną i kofeiną w tym samym czasie – powoduje utratę tłuszczu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © 2013 - 2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.
O mnie | Kontakt