Zdobądź swój cel dzięki 7 łatwym krokom

Wyobraź sobie i osiągnij to! Podążaj za tymi głównymi wskazówkami i zobacz jak skuteczne wyznaczanie celów może przemienić twoje marzenia w rzeczywistość!

Osiągnij cel krok po kroku

Powiedzmy, że masz aspiracje zawodowe, aby zostać lekarzem. Prawdopodobnie, będziesz mieć kurs przygotowujący do studiów medycznych. Będziesz mieć ręce pełne roboty, będziesz odkrywać co najbardziej cię interesuje, uczyć się do egzaminów wstępnych, aplikować na najlepsze uczelnie wyższe i podążać za logiczną sekwencją zdarzeń, tak aby twoja domniemana kariera się ziściła. Nic z tego nie zdarza się z dnia na dzień. Żeby osiągnąć sukces potrzebujesz planu.

To samo tyczy się dziedziny fitness. Będziesz bardziej skuteczny, jeśli będziesz wiedział jakie są twoje cele i jak masz zamiar je osiągnąć. Być może twoje cele są przedstawione w szczegółach, być może nie, ale bez nich będziesz podążał przez życie jak osoba idąca przez pustynię bez światła i mapy. Jesteś zagubiony, i naprawdę nie ma znaczenia czy tylko tam stoisz czy się przemieszczasz. I tak nie wiesz dokąd zmierzasz.

Sukces w siłowni czy na ścieżce kariery nie zdarza się przypadkowo albo dzięki fartowi. Przejmij ster w swojej podróży przez życie. Wyznacz sobie cele i trzymaj się obranego szlaku, żeby je zdobyć. Oto osiem sposobów na znalezienie drogi, która znacznie zwiększy szanse na osiągnięcie celów fitness.

Wyznacz cele długoterminowe

Pomyśl o przyszłości i o tym, co chcesz osiągnąć. Być może chcesz stracić 23 kg w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zapisz to na kartce. Bądź odpowiedzialny za osiągnięcie tego celu. Zapisanie tego na papierze jest jak umowa z samym sobą, której się musisz trzymać. Przyklej kartkę na lodówce albo lustrze – wszędzie gdzie spoglądasz co dziennie. To stały „przypominacz” o tym, że zawarłeś ze sobą pakt o osiągnięciu celów.

Wyznacz cele krótkoterminowe

Chociaż zapisywanie długoterminowych celów jest dobrym startem, dotarcie do nich wymaga wielu szczegółowych kroków. W końcu utrata 23 zbędnych kilogramów nie staje się faktem tylko dlatego, że to sobie zapisałeś. Posługując się tym przykładem, stwórz cele na miesiąc albo na tydzień.

Na przykład możesz rozsądnie stracić od 1 do 2 kilogramów na tydzień. (tak, możesz stracić ich więcej, ale 1-2 kilogramy na tydzień jest znacznie zdrowszym sposobem dla wielu ludzi). Więc najpierw to zapisz, a potem stwórz miesięczny program utraty wagi, czyli jakieś od 4 do 8 kg.

Wyznacz cele mierzalne

Jak myślisz, w jaki sposób możesz mieć pewność, że jesteś na właściwej drodze jeśli nie masz pojęcia o mierzeniu rezultatów? Z kilogramami jest prościej, bo po prostu wskakujesz na wagę. Ale chodzi o to, że twoje cele muszą być mierzalne. Co tygodniowe albo co miesięczne warzenie pomaga ci nie wypaść z toru podczas dążeniu do celów krótkoterminowych, a ostatecznie do celów długoterminowych.

Bądź odpowiedzialny wykorzystując te mierzalne cele, do tego, żeby widzieć swoje postępy. Jeśli zauważysz, że nie jesteś na drodze do sprostania celom krótkoterminowym , to będziesz wiedział, że potrzeba ci jakiejś modyfikacji, która ponownie zaprowadzi cię na właściwą ścieżkę. To mogą być proste rzeczy takie jak zwrócenie uwagi na swoją dietę i dokonanie drobnych zmian, albo dołożenie trochę więcej kardio do swojej rutyny treningowej.

Uczyń swoje cele osiągalnymi

Wyznaczenie nierealistycznych celów sprawia, że z góry są skazane na porażkę. Szybko się zniechęcisz, a ostatecznie sam siebie sprowadzisz na złą drogę, która nie wiedzie do realizacji twoich celów. Wyznaczanie dynamicznych długoterminowych celów może mieć skutek odwrotny do zamierzonego.

Zwiększysz swoje szanse na sukces jeśli dasz sobie odpowiednio dużo czasu. Nie stanie się to z dnia na dzień, bez względu na to jak bardzo tego chcesz. To wymaga cierpliwości i wytrwałości, i takie tez musi być twoje podejście.

Podążaj konkretnym planem

Trzeba stworzyć specjalny plan działania w oparciu o dążenie do krótkoterminowych celów. Podążając naszym przykładem, wprowadź w życie plan treningów i odżywiania, który pozwoli ci na zrzucenie od 1 do 2 kilogramów w tygodniu. Plan ten powinien mieścić się w twoim grafiku i uwzględniać trening w kilka dni w tygodniu przez pewien czasu.

Bądź konkretny jeśli chodzi o plan treningowy – ze szczegółami ustal ile czasu możesz na niego poświęcić. Jeśli chodzi o odżywianie, zacznij od przejrzenia kilku artykułów z Bodybuilding.com podających wiele wskazówek i planów posiłków na utratę tkanki tłuszczowej albo skonsultuj się z dietetykiem w tej sprawie.

Znajdź wewnętrzną motywację

Na podstawie kryteriów podanych dotychczas widać, że pewne cele są bardziej możliwe do osiągnięcia niż inne. Wielkim graczem w tej zabawie jest wewnętrzna motywacja.
Chodzi o to czy twój długoterminowy cel jest czymś czego naprawdę chcesz, czy robisz to, bo ktoś inny tego chce?

Okazuje się, że jeśli dążysz do celu z innych powodów niż twoje własne, masz o wiele mniejsze szanse, żeby go osiągnąć. To takie proste. Wiele razy nie sprostasz oczekiwaniom, bo nie masz tego ognia w brzuchu. Nie obieraj celu jeśli twoje osobiste zainteresowania i serce nie biorą w tym udziału.

Nagradzaj i baw się dobrze

Ten proces jest jak podróż i to całkiem długa. Jeśli każdego dnia tyrasz nieszczęśliwie, bo nienawidzisz tego co musisz robić i nie widzisz światełka na końcu tunelu, masz mniejsze szanse na powodzenie. Znajdź taką aktywność sportową, którą lubisz, a która pomoże ci osiągnąć krótko- i długo- terminowy cel.

Jeśli gardzisz bieganiem, ale lubisz grać w koszykówkę, to jak najbardziej wykorzystuj koszykówkę jako ćwiczenia kardio. Jeśli nie możesz znieść myśli o brokułach w twojej diecie, ale chcesz je jeść bo wiesz, że są zdrowe, to zastąp je zdrową opcją, którą lubisz, na przykład zieloną fasolą (albo jakimkolwiek jedzeniem, które wolisz). Chodzi o to, żeby uczynić ten proces przyjemnym.

Każdy dociera do tego samego zastoju i rozwidlenia dróg, kiedy musi przezwyciężyć przeszkody. Możesz czuć się tak, jakbyś nigdy nie miał sprostać niektórym z tych wyzwań, ale uwierz, że można. Trzymaj się swojego postanowienia, bądź konsekwentny i idź naprzód.

Świetnym sposobem jest także nagradzanie się za osiągnięte cele. To może być tak proste jak zakup nowej koszulki treningowej albo pary butów. Radość z procesu osiągania celów i oglądanie tego co już osiągnąłeś jest jednym z najlepszych uczuć jakie możesz kiedykolwiek doświadczyć.

Czas i wysiłek, który wkładasz w coś co osobiście chciałeś ukończyć i uczucie jakiego doznajesz, kiedy ci się to uda, jest czymś czego nikt nie może ci zabrać. Więc stań prosto, dumny, wiedząc, że zrobiłeś coś co ulepszyło twoje życie. Niech to się stanie, a ty nie trać nigdy z oczu swojego celu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © 2013 - 2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.
O mnie | Kontakt