Osiem kroków do zaprzestania palenia

cigarette-599485_640Procent osób niepalących spadł prawie o połowę w ciągu ostatnich 30 lat. Milionom osób udało się rzucić palenie. Czy to nie czas, abyś ty też to zrobił? Podpowiemy ci jak to zrobić.

1. Jak to się stało, że palisz?

Prawdopodobnie nie myślałeś, że sporadyczne palenie podczas nastoletniego buntu doprowadzi do kształcenia się nałogu palenia, ale miało to duży wpływ na obecne przyzwyczajenia. Więc jak to rozegrać teraz, kiedy jesteś dorosły? Pragnienie, kaszel, zamarzanie na zewnątrz z zimna nie wspominając już o wydanych pieniądzach – to wszystko ryzykujesz dla jednego papierosa.

„Uzależnienie zakrada się do ludzi”, mówi doktor Richard Brunswick, autor „Nie możesz rzucić? G*wno prawda! Możesz przestać palić!” Twórcy tytoniu wiedzą, jak wciągająca jest nikotyna w postaci tytoniu.”

To jest najważniejsze, aby wyjaśnić, dlaczego 1 miliard ludzi nadal pali, mimo przytłaczających dowodów, że papierosy są przyczyną zachorowań na raka, choroby serca, cukrzycy typu 2, oraz innych chorób. Nic dziwnego, że przeciętny palacz poświęca około 10 lat jego życia na coś, co uważa za brudny i obrzydliwy nawyk.

Jeśli jesteś jednym z tych miliardów ludzi, który kuszą los i przyciągają choroby, odsuń na bok poczucie wstydu lub buntu i wymyśl plan gry, aby zakończyć palenie. Jeśli statystyki zdrowotne nie są dla ciebie wystarczająco zachęcające, weź pod uwagę koszty: jeśli palisz dwie paczki dziennie, które kosztują około 12 złotych, to w ciągu roku wydasz na nie około 8760 zł. W ciągu 10 lat uzbiera się ładna suma: 87600 zł. Dlatego choćby z tego powodu rozważ rzucenie palenia.

„Możesz wytrzymać bez dymu przez kilka dni, tydzień lub dwa, ale potem poczujesz głód, załamiesz swoje ręce i powiesz, że to niemożliwe”, mówi Brunswick. „Ale jeśli zaczniesz rzucać palenie mając plan, jest o wiele bardziej prawdopodobne, że odniesiesz sukces.” Użyj poniższych rad, aby złagodzić cios.

2. Opracuj plan walki z nałogiem

Rzucanie palenia to długa droga. Ludzie z grupy wsparcia mają wyższą średnią wytrzymania bez dymu, więc przestrzegaj tych trzech rad: uzyskaj pomoc, znajdź kumpla i wyjdź do ludzi. Stosuj środki z apteki, szukaj stron na temat rzucania palenia. Szukaj kumpla który rzucił palenie i może pomóc ci przejść przez to. Postaraj się nie wyciągać od nikogo „jednego bucha”, nie kupować ani nie pożyczać papierosów. Powiedz znajomym, że rzucasz palenie i poproś ich, aby nie oferowali ci papierosów.

Leki przeznaczone do rzucania papierosów, mogą ci pomóc w rzucaniu palenia. Większość leków, która jest przewidziana na okres trzech miesięcy i które są objęte ubezpieczeniem (co najmniej 90 procent) będą bezpieczniejsze niż ciągłe palenie.

Upewnij się, że wiesz, jakie mogą wystąpić skutki uboczne, i miej je na uwadze. „Niektóre leki są związane z depresją i myślami samobójczymi ,nieznacznie zwiększonym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych, ale używanie ich przez trzy miesiące jest znacznie bezpieczniejsze niż palenie w ciągu najbliższych 10 lat” mówi Brunswick.

3. Powody, aby rzucić palenie

Statystyki nie zawsze są wystarczające. Przed rzuceniem, upewnij się, że masz swoje powody, aby rzucić palenie. Zadaj sobie pytanie: „Dlaczego teraz?” Nie zamierzaj próbować rzucić; masz zamiar być ex-palaczem.

Bądź szczery wobec siebie, mówiąc i myśląc o swojej przeszłości, określ przyszłość, do której chcesz dążyć i stwórz nową fabułę dla siebie. Wszystko wskazuje na to, że zrobiłeś już trudniejsze rzeczy w swoim życiu: przeżywanie bolesnego rozstania, choroba w rodzinie albo masz okropnego szefa w pracy. Wykorzystaj to jako motywację. Strach, że przybierze się na wadze często utrudnia rzucenie palenia.

Odrzuć ten mit i umieścić w swojej perspektywie kilka kilogramów więcej. „Kiedy człowiek, który rzuca palenie, zdobywa średnio od 2 do 4 kilogramów w ciągu roku, ale aby było to tak samo szkodliwe jak palenie tytoniu, osoba musiałaby przytyć ponad 28 kilogramów” mówi Brunswick. Rzucanie także drastycznie zmniejsza ryzyko zaburzeń erekcji, których palenie jest główną przyczyną.

4. Unikanie pokus

Zmień sposób myślenia. Zamiast nagradzać się papierosem należy pamiętać, że to trucizna. Trzeba wiedzieć, co budzi twój apetyt, widok papierosa czy zapach dymu tytoniowego, zapachu kawy, drinka czy spędzanie czasu z poszczególnymi ludźmi?
Unikaj pułapek myśląc o nowym systemie wynagrodzeń. Zamiast przerwy na palenie, idź rano na trening, i odpręż się poprzez powolne, medytacyjne oddechy w czasie przerwy na świeżym powietrzu.

5. Wypracuj sobie nowe przyzwyczajenia

Jeśli zazwyczaj budzisz się, wdychasz zapach kawy paląc papierosa i ruszasz do pracy, spróbuj obudzić się, skacząc pod prysznic, a także biorąc kubek z kawą w podróż i ruszaj do samochodu, w którym przecież nie palisz. Jeśli zawsze kupujesz papierosy w okolicy sklepu spożywczego, zmień swoją drogę do domu.

Noś coś małego do przegryzienia, pij wodę lub chrup beztłuszczowy popcorn. Posprzątaj swój dom, biuro i samochód ze wszystkich akcesoriów dla palaczy, takich jak zapalniczki, popielniczki itp.. Skup się na gumach bez cukru, słodyczach, popcornie i paluszkach z warzyw.

6. Licz się z ewentualnymi porażkami

To się zdarza. Nie odwołuj dwóch udanych tygodni, sześciu miesięcy, lub jednego roku jako pretekst do przyznania się do porażki. Większość ludzi, którzy próbują rzucić palenie podejmują się kilku prób, więc nie myśl wtedy o powrocie do palenia. „Wykonywanie poprzednich prób jest dobrym predyktorem udanego rzucenia palenia w przyszłości, więc jest to możliwe na drodze do osiągnięcia sukcesu” mówi Brunswick.

Podsumowanie

Pamiętaj, najgorsze objawy odstawienia nikotyny, w tym zwiększony kaszel, owrzodzenia jamy ustnej, zaparcia i uczucie duszności, zazwyczaj ustępują w ciągu czterech dni.

Choroby serca, udar, rak, choroby płuc i rozedma są spowodowane przez nikotynę i poprzez wdychanie dymu papierosowego. Jeśli próbowałeś i nie udało ci się rzucić cztery lub pięć razy wcześniej, pomyśl i rozważ na przykład gumy pomagające w rzuceniu palenia albo plastry. Są co najmniej 90 % bezpieczniejsze niż ciągłe palenie.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © 2013 - 2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.
O mnie | Kontakt