Osiągnij sukces z treningiem siłowym.

Trening siły jest najbardziej skutecznym sposobem, aby twoje ciało w szybszym tempie spalało zbędną tkankę tłuszczową i zachowało wspaniały kształt! W poniższym artykule dowiesz się, jak trening siły może Ci pomóc. Zanim rozpoczniesz poznaj jak najlepiej tę formę aktywności fizycznej. Poniżej znajdziesz również 2 programy treningowe!

Istnieje kilka podstawowych zasad, które powinieneś przestrzegać, jeśli chcesz czerpać korzyści z treningu siłowego. Najważniejszymi, trzema krytycznymi czynnikami są : progresywne przeciążenie, intensywność i regeneracja.

PROGRESYWNE PRZECIĄŻENIE

Progresywne przeciążenie nie jest niczym innym, jak tylko wymuszeniem, aby Twoje mięśnie ciężko pracowały podczas każdego treningu. Oznacza to, że nie możesz używać tej samej wagi w każdej sesji ćwiczeniowej – niezależnie od tego ile zestawów i powtórzeń robisz. Dokonaj próby zwiększenia oporu / ciężaru lub dodaj powtórzenia które realizujesz podczas każdego treningu.

INTENSYWNOŚĆ

Intensywność jest bardzo ważnym elementem. Powinieneś zmusić swoje ciało, aby zwiększyło ono generowaną siłę. Podajmy przykład: jeśli wykonujesz 3 zestawy ćwiczeniowe po 10 powtórzeń podczas ruchu nóg z użyciem 115 funtów (52 kg) i jesteś w stanie zrealizować 15 powtórzeń to dlaczego masz tego nie zrobić?

Wprowadź jakieś ulepszenia! Twoje ciało będzie budować tkankę mięśniową, jeśli zmusisz je do pracy na wysokim poziomie. Najbardziej efektywnym sposobem, aby obciążyć Twoje mięśnie jest wykonanie 1 lub 2 zestawów ćwiczeń i kontynuowanie serii w celu wywołania uczucia zmęczenia. Oznacza to, że powinieneś robić każdy zestaw z tak dużą ilością powtórzeń, jak to tylko możliwe. Podejmij wyzwanie!

REGENERACJA

Kiedy Twoje mięśnie są przeciążone, powinieneś pozwolić im się zregenerować. Odpoczynek musi trwać tak długo, aż nastąpi pełna regeneracja systemu nerwowego, całkowite uzupełnienie zapasu glikogenu. Wykorzystaj odpowiednią ilość czasu, aby dokonać poprawy. Proces ten wymaga czasu. Wynosi on od 2 do 7 dni. Im ciężej pracujesz, tym dłużej twoje ciało będzie odzyskiwało siły.

PODSTAWOWE ZASADY STOSOWANIA TRENINGU SIŁY

*Trenuj siłę nie więcej niż 3 razy w tygodniu
*Wykonaj 1 – 2 zestawy dla danego ćwiczenia
*Wybierz 1 – 2 ruchy dla małej grupy mięśniowej i 2 – 3 ćwiczenia dla dużych partii mięśni (praca nad nogami, plecami, klatką piersiową)
*Dokonaj selekcji.
*Dobierz nie więcej, niż 8 – 10 ćwiczeń i trenuj ciężko z ich użyciem.

Zawsze dokonuj rejestru swoich treningów. Wykonuj każdy zestaw do pełnego zmęczenia. Jeśli Twój postęp będzie spowolniony, będzie to znak, że musisz wprowadzić zmiany do swojego planu treningowego!

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

* Jak zredukować tłuszcz w 1 obszarze?

– Jest to fizycznie niemożliwe, aby pozbyć się tkanki tłuszczowej z 1 obszaru. Jedyne co możesz zrobić to zmniejszyć zawartość tłuszczu poprzez spalanie większej ilości kalorii. Zwiększ masę mięśniową stosując trening siły i spalaj więcej kalorii – nawet podczas snu!

* Jak często powinienem wykonywać trening siły, jeśli moim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej?

– Realizuj program treningu siłowego 2 razy w tygodniu, a z pewnością poczujesz efekty! W rezultacie zbudujesz swoją tkankę mięśniową, proces spalania tłuszczu będzie trwał 24 godziny, a twój nadmiar kalorii będzie zmniejszony.

* Co jeśli nie chcę zbudować zbyt dużej masy mięśniowej? Moim celem jest jedynie poprawa sylwetki

– Jeśli zbudowanie potężnej masy mięśniowej byłoby takie proste, prawdopodobnie każdy mężczyzna ćwiczący na siłowni, byłby potężny. Kobiety na ogół nie posiadają potencjału genetycznego do zwiększenia mięśni. Nie zapomnij o tym, że zbudowanie mięśni niesie za sobą dużo plusów: szybsze wykonywanie niektórych czynności, zmniejszenie szansy na nabycie kontuzji i zwiększenie swojego metabolizmu.

*Ile zestawów i powtórzeń powinienem wykonywać?

– Ilość zestawów i powtórzeń powinna zmieniać się w zależności od obranego celu. Jeśli chcesz zwiększyć siłę wykonaj mniejszą ilość zestawów z wykorzystaniem większej intensywności. Trening budowania mięśni wymaga realizowania wielu serii. Liczba powtórzeń będzie różnić się również w zależności od prędkości z jaką można przenieść ciężar. Spróbuj ćwiczyć z użyciem 8 – 12 powtórzeń.

*Jakie są korzyści z wykonywania treningu siłowego?

– Ćwiczenia budujące siłę, które są wykonywane w prawidłowy sposób, mogą przynieść wiele korzyści zarówno dla twojego ciała, jak i dla umysłu. Oto niektóre z nich: Zwiększony metabolizm, zwiększona wytrzymałość i elastyczność, zwiększone napięcie mięśniowe, obniżony poziom stresu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © 2013 - 2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.
O mnie | Kontakt