Jak często musisz jeść?

warzywaPrawdopodobnie próbujesz jeść co trzy godziny. Teraz, nadal musisz być chorobliwie pedantyczny w tym temacie? Absolutnie nie! Zastanów się nad tym, co zaraz przeczytasz i zobacz, czy się z tym zgadzasz.

Wprowadzenie

Teraz, Nowy Rok trwa – podobnie jak wiele innych osób – zaczynasz dokonać bardziej świadomego wysiłku, oraz myślisz co należy zjeść. To bardzo dobre posunięcie, ponieważ w rzeczywistości, dieta odgrywa najważniejszą rolę – trening będzie na drugim planie – w zakresie wyglądu twojego ciała.

Zobaczysz postępy pod warunkiem, że ustalisz przyzwoity program treningowego i opracujesz odpowiednią dietę. Spójrz na to z innej strony, masz super szczegółowy program treningowy w połączeniu w miarę z dobrą dietą. Mimo tego twoje postępy przychodzą bardzo wolno. Wraz z tym większą uwagę skupiasz na diecie, próbujesz jeść co trzy godziny i jesteś w kropce, ponieważ słyszałeś, że tak trzeba robić – jeśli chcesz zobaczyć efekty.

Słyszysz od ludzi, którzy mówią ci, że jeśli będziesz czekać cztery do pięciu godzin między posiłkami – twój organizm nie będzie miał ciągłego dopływu aminokwasów do mięśni i może zacząć korzystać z własnej tkanki mięśniowej, aby mieć paliwo! Oczywiście to nie jest to, czego chcesz. Więc teraz już masz określony harmonogram i będziesz spożywać posiłki co trzy godziny – ani sekundę wcześniej, ani później.

Następnego dnia stanie się coś co bez wątpienia będzie poza twoją kontrolą i zmusi cię do tego, abyś poczekał dodatkową godzinę przed spożyciem swojego starannie zaplanowanego i wymierzonego posiłku. Cholera! Teraz cały dzień poszedł na marne, prawdopodobnie poświęciłeś trochę mięśni, nie mówiąc już o tym, że czujesz się coraz mniejszy.

Poranne cardio

Rozważ to. Czy kiedykolwiek przeprowadzałeś na czczo sesję cardio, aby spróbować zredukować nadmierny tłuszcz? Jeśli wykonujesz cardio bez jedzenia węglowodanów znajdziesz się na drodze do źródła wszystkich problemów – unicestwienia tłuszczu!

Jeśli faktycznie masz zrobić rano cardio bez jedzenia, przemyśl to przez chwilę. Spałeś 7 – 8 godzin w nocy i nie jadłeś przez ten czas nic. Wstałeś i rozpocząłeś wykonywać ćwiczenia w umiarkowanym tempie. Czy obawiasz się, że spóźnisz się o minutę ze swoim co trzygodzinnym posiłkiem? Ile jest w tym sensu, tak naprawdę? Nie za dużo.

spit-738085Odżywianie podczas treningów jest najważniejsze

Najważniejszą rzeczą o której trzeba pamiętać podczas stosowania diety jest czas. Dotyczy on momentu, kiedy organizm jest najbardziej potrzebujący na określone składniki odżywcze. Wtedy warto poświęcić chwilę i dostarczyć je.

Kolejną rzeczą, o którą powinieneś się martwić, jest to, aby dostarczyć sobie odpowiednią ilości kalorii i makroskładników w danych proporcjach. Jeśli czekasz 3 godziny, 4 godziny, nawet 6 godzin między posiłkami, obiecuję ci, że nic się nie stanie.

Unikaj podjadania

Twój metabolizm nie będzie się zatrzymał, a na pewno nie stracisz masy mięśniowej. Największą zaletą częstego jedzenia posiłków np. co trzy godziny, jest to, że nie jesteś wygłodniały, konsumujesz następny posiłek i nie podjadasz między posiłkami.

Skoro masz ustalone dzienne spożycie kalorii, planujesz swoje posiłki i jesteś zdeterminowany, aby trzymać się tego harmonogramu – podjadanie nie jest twoim problemem. Po drugie, jedząc częściej, lepiej stabilizujesz swój poziom cukru we krwi.

burger-731298Zmniejsz stres

Dobrze, że jesteś nieco pedantyczny, jeśli chodzi o twoją dietę, ponieważ, jest to jedyna rzecz, którą można ustalić i zobaczyć wyniki. Nigdy nie powinieneś wprowadzać niewielkich zmian w harmonogramie, ponieważ powoduje to tylko stres.

W rzeczywistości stres zwiększy tylko ilość kortyzolu i będzie to mieć potencjalnie negatywny wpływ, jeśli chodzi o utrzymywanie mięśni i redukcję tkanki tłuszczowej. Wysoki poziom kortyzolu bywa kataboliczny i promuje ciało do przechowywania nadmiaru tłuszczu w rejonie jamy brzusznej. Zmniejszenie stresu ma zasadnicze znaczenie.

Poświęć czas na rozwijanie technik redukcji stresu, czy też na relaksowanie się przed swoim ulubionym filmem. Weź gorącą kąpiel (jest ona dobra dla regeneracji mięśni) lub spotykaj się ze znajomymi. W efekcie nie będziesz się martwił o zegar tykający od momentu, kiedy ostatnio zjadłeś.

Podsumowanie

Pamiętaj, aby spożyć posiłek przed i po treningu, niezależnie gdzie masz trening. Skoncentruj się na swoich kaloriach na cały dzień do przodu. Ciesz się procesem odżywiania i jeśli chcesz – jedz 10 posiłków, ale zaplanuj je.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © 2013 - 2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.
O mnie | Kontakt