Ćwiczenia na plecy – dlaczego należy je wykonywać?

Są takie grupy mięśniowe, których rzeźbienie zostawiamy kulturystom. Albo raczej – w przypadku których bardziej akceptowalne są małe zaniedbania. Jednak ćwiczenia na plecy to zadanie obowiązkowe dla każdego, niezależnie od wieku, stanu zdrowia, dbałości o wysportowaną sylwetkę…. Dlaczego? Mamy nadzieję, że dzięki naszemu artykułowi sam się przekonasz.

Jak prawdopodobnie podpowiada wam zdrowy rozsądek, mięśnie pleców odpowiadają za podtrzymywanie kręgosłupa. Oznacza to, że ćwiczenia na plecy pomogą nam unikać jego schorzeń, a co za tym idzie całego szeregu niedogodności – niemożliwości uprawiania ulubionych sportów, dyskomfortu przy chodzeniu czy siedzeniu, niewystarczającej sprawności do wykonania wielu codziennych działań. Nikt przecież nie chce do powyższych doprowadzić, należy więc zmobilizować się, aby ich uniknąć.

To istotne zwłaszcza w przypadku wszystkich, którzy prowadzą siedzący tryb życia i do tej pory zaniedbywali aktywność fizyczną. A także w wypadku, kiedy uprawiacie sport obciążający kręgosłup lub zwiększający ryzyko jego kontuzji – na przykład kolarstwo, tenis, sporty ekstremalne. Albo kiedy po prostu macie skłonność do urazów tej części ciała (na przykład ze względu na ponadprzeciętnie wysoki wzrost). Trening pleców jest szczególnie ważny także dla kulturystów. Spełniają one bowiem funkcję stabilizatorów przy pracy nad innymi partiami, muszą więc być wyjątkowo silne.

Jeśli macie problemy ze zginaniem się, łamaniem w krzyżu i tym podobnymi dolegliwościami – na początku poświęćcie uwagę zwłaszcza ćwiczeniom na plecy w ich dolnej części. Kiedy natomiast zdiagnozowano u was wady postawy lub po prostu chcecie się wyprostować – zajmijcie się partiami górnymi.

Pamiętajcie, że wyprostowana sylwetka wydaje się optycznie smuklejsza. Co więcej, ludzie, którzy mają wzorową postawę wydają się pewniejsi siebie, lepiej nastawieni do życia, weselsi. Niektóre badania wskazują, że kiedy nauczymy się trzymać prosto, nabieramy jednocześnie zdolności pozytywnego myślenia i jesteśmy wydajniejsi. Nie zapominajcie też, że w ten sposób możemy uniknąć bólu głowy czy urazów innych części ciała.

Jak widzisz, powodów aby regularnie wykonywać ćwiczenia na plecy jest wiele. Na szczęście nie ma jednej odpowiedniej metody, aby to robić – możesz wybrać tą, która najbardziej ci pasuje. Dla kobiet świetnie sprawdzą się joga czy pilates, dla starszych osób łagodne zajęcia typu zdrowy kręgosłup, dla mężczyzn trening siłowy. A jeśli to wszystko cię nie przekonuje… tylko pomyśl jak pięknie będą prezentowały się twoje wyrzeźbione plecy. Chyba warto trochę się postarać, prawda?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © 2013 - 2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.
O mnie | Kontakt