Crossfit: 3 wskazówki, jak wzmocnić swój umysł

Nie musisz być Crossfitterem, aby stosować się do niektórych strategii, które wzmocnią twój umysł. Poniżej przedstawiamy trzy wskazówki, które pomogą ci osiągnąć zdrowie umysłu i zbudować swoje ciało.

Crossfit

Jeśli obejrzałeś jakiekolwiek zawody z Crossfit w lipcu, na pewno zauważyłeś, że publiczność angażuje się w doping podczas gdy zawodnicy ukazują wysoki poziom swoich umiejętności.

Kiedy 10 lat temu zaczynałem uprawiać crossfit, duży nacisk przywiązywałem do cardio. W tym czasie, większość uczestników posiadało zdrową i szczupłą sylwetkę. Od tego czasu crossfit rozwinął się do postaci bardziej dopracowanego i intensywnego treningu.

Dziś, crossfitter musi być osobą silną, mocną i powinien działać w perspektywie długoterminowej. Ta dziedzina sportu ewaluowała dlatego też to samo stało się z sylwetkami sportowców. Są oni więksi i szczuplejsi, niż wcześniej.

Aby przetrwać ewolucję crossfit, musiałem wymyślić strategię dla mojego umysłu, której stosowanie pozwoli mi poradzić sobie z przytłaczającą i mało satysfakcjonującą pracą. Jeśli tak by się nie stało, wymagania postawione przez crossfit spowodowałyby, że zrezygnowałbym z treningu – mimo że go bardzo lubię.

Mimo, że powinienem stosować te strategie umysłowe do poprawy mojego treningu crossfit, nie są one wyłącznie związane z tą dziedziną. Te koncepcje umysłowe mają zastosowanie do wszystkich dyscyplin – począwszy od konkurencji kulturystycznych, skończywszy na maratonach.

Użyj tych strategii, jeśli chcesz poczuć się lepiej – nieważne jaki sport uprawiasz. W momencie, kiedy twoje ciało będzie pracowało do granic swoich możliwości – zobaczysz pierwsze efekty.

Umysł zawsze kieruje twoim ciałem

Wielu stałych bywalców siłowni, czyni trudy, aby dowiedzieć się jak przekroczyć swoje własne granice. Jeśli jesteś zmęczony, zatrzymujesz się. Mam rację? Problem następuje wtedy, kiedy twój organizm przestaje się zmieniać. W momencie, kiedy twoje ciało przyzwyczaja się do danego wysiłku, określonego nakładu pracy – postępy, które czyni są mniej zauważalne.

Crossfit nauczył mnie, że każdy może dostosować swój poziom sprawności i że ciało zawsze może więcej. WOD CrossFit (Workout of the Day) – jest celowo zaprojektowany, aby doprowadzić twoje ciało do całkowitego upadku – do punktu, gdzie czujesz, że nie możesz zrobić więcej.

Ten rodzaj aktywności fizycznych uświadamia nam, że w momencie, kiedy nasze ciało jest całkowicie wyczerpane, musi ono szukać innych źródeł energii, które napędzą je do działania. Wiesz co? Twoje ciało będzie działać właśnie w taki sposób.

Musisz nauczyć się, aby polegać na swojej głowie w momencie, kiedy musisz przezwyciężyć ból. Wszystko rodzi się w twoim umyśle, a nie w wielkości bicepsa, który posiadasz. Kiedy uzależnisz swoje działanie od wskazówek, jakie udziela ci twoja głowa – będziesz zaskoczony, jak wytrzymały jest twój organizm. Jak powiedział crossfitter Bobby Ashhurst : „W momencie, kiedy przekonasz swój umysł, aby w coś wierzył – stanie się to rzeczywistością.”.

Jeśli poczujesz nową siłę, wykorzystaj to – wykonaj większą ilość powtórzeń, ćwicz dłużej, zbuduj lepszą sylwetkę. W efekcie zobaczysz lepsze wyniki zarówno w sporcie, jak i w innych aspektach twojego życia. Następnym razem, kiedy będziesz chciał zakończyć trening – wsłuchaj się w pozytywny głos, który „wydobywa” się z twojej głowy i nie poddawaj się!

Nie bój się treningu do upadku

Jeśli podnosisz ciężary, to prawdopodobnie wiesz, że musisz stopniowo zwiększać ich wagę – w miarę zwiększania się mięśni. Z pewnością nadejdzie taki czas, kiedy podnoszenie ciężarów przestanie być wyzwaniem, a zamieni się w prawdziwą walkę.

Masywne ciężary mogą być przerażające. Praca z nimi nie będzie komfortowa. Najgorsze co mógłbyś zrobić w tej sytuacji to zatrzymać się i zrezygnować z treningu. Przestań żyć w strefie komfortu i równowagi.

Jeśli boisz się wykonywać ćwiczenia siłowe, ustal swój własny harmonogram dla tej aktywności. Duże ciężaru są dowodem, dlaczego crossfiter ma tak duże mięśnie. Nie czekaj długo. Wykonaj swoje powtórzenie najlepiej jak potrafisz. Jeśli nie dasz rady, kogo to obchodzi? Spróbujesz kolejnym razem.

Zamień swoją słabość na siłę

Jeśli pójdziesz do każdej mniejszej siłowni, zapewniam cię, że większość mężczyzn, których tam zobaczysz wykonuje ćwiczenia na biceps, albo podnosi ciężary na ławeczce. Prawie wszystkie panie robią trening cardio, albo pracują nad wyglądem swoich pośladków.

To prawda, trenujący mogą mieć niesamowite mięśnie, ale po pewnym czasie nawet ich progres zatrzyma się. Ponadto, ćwiczenia jednej lub dwóch części ciała zaburzą równowagę twojego ciała – będzie ono bardziej podatne na uszkodzenia. Jeśli chcesz być dobrym kulturystą, dobrym CrossFitterem, dobrym sportowcem – ogólnie zdrową osobą – twoje ciało powinno być ładnie zaokrąglone.

Każdy crossfitter ma słabości. Dla mnie były nimi ćwiczenia z ciężarami, innym trudności sprawiają ruchy pompek na rękach, wiosłowanie. Jeśli chcesz osiągnąć sukces na siłowni powinieneś wykorzystać swoją sferę mentalną, aby pokonać swoją słabość.

Pracując z wykorzystaniem ćwiczeń z którymi wcześniej nie miałeś do czynienia, możesz angażować nowe włókna mięśniowe. W rezultacie będziesz stymulował ich wzrost i zbudujesz ogólny zarys mięśni na całym ciele.

Nauka nowych umiejętności fizycznych, powoduje, że twoje ciało będzie zwiększało swoje rozmiary. Najlepszym dowodem na siłę tego twierdzenia, jest wygląd kobiet i mężczyzn uprawiających crossfit. Mają oni ładnie zbudowane ciało. Spróbuj nowe ćwiczenie, które nigdy wcześniej nie próbowałeś. Może to być przysiad lub podrzut. Wykorzystaj szansę!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © 2013 - 2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.
O mnie | Kontakt